Επιλέγοντας τα ελαστικά του αυτοκινήτου

Σε δύσκολη απόφαση εξελίσσετε για πολλούς οδηγούς η επιλογή των καταλληλότερων ελαστικών όταν έλθει η ώρα της αντικατάστασής τους.
Αν και η συμβουλή του καταστήματος εμπιστοσύνης επηρεάζει κατά πολύ την τελική απόφαση, καλό θα είναι να έχουμε καταλήξει ως προς ορισμένες προσωπικές απαιτήσεις – παραμέτρους έτσι ώστε ενημερώνοντας τον τεχνικό η επιλογή που θα μας προτείνει να είναι η ενδεικτικότερη…

Η χρήση του οχήματος
Εδώ πρέπει να αποφασίσουμε βάση των απαιτήσεων που θα προκύψουν  κατά το διάστημα που θα χρησιμοποιούμε το όχημα.
Γι α τα επιβατικά αυτοκίνητα θα επιλέξουμε μεταξύ των δύο μεγάλων κατηγοριών, χειμερινά ( για χρήση σε ορεινές περιοχές όπου στις περισσότερες μετακινήσεις μας αντιμετωπίζουμε χιόνι η λάσπη ) η τα κλασικά καλοκαιρινά ελαστικά ( παντός καιρού ) ενώ για οχήματα εκτός δρόμου θα πρέπει να λάβουμε υπ όψιν μας  και ποσοστό χρήσης ασφάλτου – χώματος.

Το ότι δεν υπάρχουν ελαστικά που να μπορούν να ανταποκριθούν το ίδιο καλά και κάτω απ όλες τις συνθήκες, είναι πλέον γνωστό, γι αυτό επιλέγουμε βάση της χρήσης όπου προτιμούμε να έχουμε την μέγιστη απόδοση και ασφάλεια, στις υπόλοιπες απλά κάνουμε υποχωρήσεις βάζοντας όρια.

Προδιαγραφές
Προσπαθούμε να τηρούμε τις προδιαγραφές λαμβάνοντας πάντοτε υπ όψιν το εγχειρίδιο χρήσης ως προς τους δείκτες ταχύτητας και τις εναλλακτικές διαστάσεις που προτείνει ο κατασκευαστής τις οποίες μπορούμε να τοποθετήσουμε έτσι ώστε να μην επιβαρύνουμε την ασφαλή λειτουργία του οχήματος, την άνεση και την κατανάλωση καυσίμου.

Μάρκα
Μια αρκετά τολμηρή απόφαση, κι αυτό γιατί δεν υπάρχει σαφής κανόνας ώστε να μπορέσει κάποιος να επιλέξει μάρκα με απόλυτο τρόπο.
Χαρακτηρισμός όπως, καλύτερο η  χειρότερο, για οποιαδήποτε μάρκα θεωρείτε αρκετά γενικός, ( αναφερόμαστε πάντα μεταξύ επωνύμων και μεγάλων κατασκευαστών ) με το αποτέλεσμα της κάθε επιλογής ελαστικών απλά να αποδεικνύεται κατά την χρήση και πιθανότατα  να είναι διαφορετικό από οδηγό σε οδηγό ανάλογα το όχημα και τις απαιτήσεις η τις οδηγικές ιδιαιτερότητες που έχει.

Μια επιλογή βάση των προηγουμένων ελαστικών με τα οποία ήμασταν ικανοποιημένοι, αρκετές φορές  προφυλάσσει από λανθασμένες επιλογές που πιθανότατα θα υπομένουμε μέχρι την επόμενη αλλαγή.

Από το 2012 η επιλογή πρόκειται να γίνει ευκολότερη μιας και η Ευρωπαϊκή Ένωση θεσπίζει  νομοθεσία κατά την οποία οι κατασκευαστές υποχρεούνται στα ταμπελάκια των ελαστικών να αναγράφουν επιπλέον στοιχεία όπως, αντίσταση κύλισης ( αφορά άμεσα την  κατανάλωση καυσίμου ), ποιότητα φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα και θόρυβο κύλισης.

Τοποθέτηση από τεχνικούς με εξειδίκευση
Τα ελαστικά πρέπει να τοποθετούνται πάντα από τους εξειδικευμένους τεχνικούς  στα νόμιμα συνεργεία πώλησης, επισκευής και συντήρησης τροχών.
Εδώ η ΠΕΤΤΒΕΕ ( Πρωτοβάθμια Ένωση Τεχνιτών Τροχών Βουλκανιζατέρ & Εμπόρων Ελαστικών ) για την περιοχή της Αττικής, έχει φροντίσει να εφοδιάσει τα Νόμιμα Συνεργεία με σχετικό σήμα Εγγύησης Επισκευών.

Επίσης σημαντικό είναι να γίνετε πάντοτε ζυγοστάθμιση ( η οποία διαρκεί για περίπου 10,000 χιλ ) καθώς και η αντικατάσταση των βαλβίδων εισαγωγής του αέρα στις ζάντες ( …λόγω της φυγόκεντρου δυνάμεως, με ταχύτητα 100 χιλ/ώρα η δύναμη που ασκείτε στην κάθε βαλβίδα είναι  ίση με 1,7 kg. ) καθώς τα ελαστικά μέρη από τα οποία αποτελούνται αλλοιώνονται με την πάροδο του χρόνου.

This entry was posted in Τεχνικά - Συμβουλές and tagged , , . Bookmark the permalink.